Tento článok "Stav maloobchodu 2025 " sa zaoberá kľúčovými novými trendmi v maloobchode, vplyvmi, výzvami a príležitosťami, ktoré existujú, a dúfame, že poskytne poznatky, ktoré logistickým a maloobchodným spoločnostiam umožnia prispôsobiť svoje služby tak, aby spĺňali vyvíjajúce sa potreby zákazníkov.

 

Kľúčové trendy v maloobchode Omnichannel

Jedným z najrozšírenejších trendov od pandémie je nárast multikanálového nakupovania - schopnosť spojiť online, offline a mobilné nakupovanie do jedného bezproblémového zákazníckeho zážitku. Jeden maloobchodný predajca môže komunikovať so svojimi zákazníkmi prostredníctvom kamenného obchodu, webovej stránky, online trhoviska (napr. Amazon), sociálnych médií alebo propagačných e-mailov. Bez ohľadu na spôsob zapojenia zákazníci očakávajú kvalitné služby bez trenia. Viackanálové nakupovanie poskytuje zákazníkom výnimočné pohodlie a flexibilitu bez toho, aby sa znížila kvalita ich maloobchodného zážitku.

Hoci je prechod na omnichannel pre spotrebiteľa jednoduchší, pre maloobchodníkov predstavuje viacero výziev:

Ochrana osobných údajov spotrebiteľa. Mnohí spotrebitelia, najmä starší nakupujúci, sú nervózni z ochrany údajov online. Podľa prieskumu spoločnosti DHL sa najviac obávajú, že ich niekto podvedie, pričom 49 % respondentov to považuje za svoju hlavnú obavu. Flexibilita platieb. Spotrebitelia očakávajú flexibilné platobné metódy, ako sú ponuky typu "kúp teraz - plať neskôr" (BNPL) a digitálne peňaženky. Prieskum medzi 12 000 nakupujúcimi ukázal, že 61 % by opustilo svoj košík, ak by nebola k dispozícii ich preferovaná možnosť platby zákaznícky servis 24/7. Možnosť nakupovať kedykoľvek vytvára očakávanie nepretržitého zákazníckeho servisu. Na riešenie tejto výzvy sa čoraz častejšie využívajú chatboti poháňaní umelou inteligenciou. Flexibilita a transparentnosť dopravy. Zákazníci teraz očakávajú doručenie na miesto, ktoré si sami zvolia, v čase, ktorý si sami zvolia, s presnými a transparentnými informáciami o zásielke a čase doručenia. To, kam chcú tento tovar doručiť, závisí od krajiny: v Spojenom kráľovstve je najobľúbenejšie doručenie domov (83 %), zatiaľ čo vo východnej Európe sa uprednostňuje doručenie do kamenných obchodov a balíkových skriniek.   Udržateľný maloobchod

Udržateľnosť je stále dôležitejšia, pričom viac ako štyri pätiny (80 %) spotrebiteľov opýtaných v prieskume PwC Voice of the Consumer 2024 tvrdia, že by zaplatili v priemere o 9,7 % viac za tovar, ktorý spĺňa environmentálne kritériá, ako sú udržateľné výrobné metódy a recyklácia (40 %), ekologické obaly (38 %) a ochrana prírody a vody (34 %). Snaha o ekologickejšie výrobky vedie výrobcov k tomu, aby zaviedli sledovanie uhlíkovej stopy výrobkov a zobrazovanie hodnotenia vplyvu na klímu spolu s informáciami o výživových hodnotách.

Objavuje sa aj niekoľko nákupných trendov obehového hospodárstva, ako napr:

Iniciatívy na zber nepotrebného oblečenia v obchodoch ako H&M Luxusné a vintage veci z druhej ruky na trhoch s ďalším predajom, ako sú Vinted, DeBop a eBay. Trhoviská pre ďalší predaj maloobchodných predajcov (napr. Zara, Ikea a Levis).

 

Nové technológie Sociálny obchod

Množstvo technologických trendov mení maloobchod a nanovo definuje cesty zákazníkov. Sociálne obchodovanie je jedným z najpopulárnejších. V roku 2024 si 46 % spotrebiteľov zakúpi produkty priamo prostredníctvom sociálnych médií - oproti 21 % v roku 2019.  Nakupovanie je teraz neoddeliteľnou súčasťou platforiem, ako sú Instagram, TikTok a Facebook, a umožňuje zákazníkom zadávať objednávky v priebehu niekoľkých minút bez toho, aby museli opustiť aplikáciu. Obzvlášť obľúbené je u nakupujúcich z generácie Z, ktorí čoraz viac dôverujú recenzii od influencera než tradičnej reklame. Platformy ako TikTok si všimli príležitosť a transformovali svoje nákupné možnosti z trhoviska na nákupnú sekciu "Trendy Beat" v aplikácii, kde bude ponúkať virálne produkty, ktoré posiela a predáva dcérska spoločnosť materskej spoločnosti ByteDance

  Obchod s umelou inteligenciou

Asistenti s umelou inteligenciou majú potenciál predbehnúť ľudí, ktorí majú vplyv na rozhodovanie o nákupoch, a stať sa hlavnými rozhodovateľmi. Nástroje AI, ako napríklad Perplexity Shopping, vytvárajú jednotnú platformu, ktorá rozvíja rozšírené chápanie potrieb používateľa, a potom pomocou týchto znalostí skúma potenciálnych predajcov, vyhľadáva najlepší produkt, obstaráva ho a platí zaň. Všetko automaticky

Z pohľadu maloobchodníkov AI tiež posilňuje ich schopnosť ponúkať prispôsobené skúsenosti, ktoré zahŕňajú personalizované propagačné akcie, odporúčania produktov a ceny na stránkach elektronického obchodu, v sociálnych médiách, aplikáciách a marketingových kanáloch. GenAI tiež umožňuje maloobchodníkom vytvárať jedinečné skúsenosti prostredníctvom inteligentných virtuálnych nákupných asistentov, ktorí sa zapájajú do prirodzených rozhovorov a ponúkajú spotrebiteľom prispôsobené poradenstvo.

  Podvedomý obchod

Kombinácia sociálneho obchodu a obchodu s umelou inteligenciou vedie k novému trendu nazývanému podvedomý obchod, v rámci ktorého maloobchodníci využívajú analýzu údajov a umelú inteligenciu - vrátane informácií o histórii nákupov, správaní pri prehliadaní webových stránok a aktivite v sociálnych médiách - na predvídanie potrieb zákazníkov skôr, ako si tieto potreby sami uvedomia, a potom ich strategicky umiestnia na akúkoľvek platformu alebo webové stránky, ktoré používajú.

  Nasýtenie elektronického obchodu a inovácie

Napriek pokroku v oblasti digitálnych nákupných možností sa spotrebitelia nechystajú odísť od nakupovania v obchode. Aby si ich tam značky udržali, vynovujú zážitok v predajni prostredníctvom zážitkového maloobchodu. Tieto zážitky zahŕňajú ukážky výrobkov, vzorky zdarma, vernostné programy, body a darčeky a zlepšený zákaznícky servis.

Jednoduchosť, rýchlosť a flexibilita sú v čoraz konkurenčnejšom maloobchodnom prostredí nevyhnutné na to, aby ste prilákali zákazníkov a získali vernosť značke. Umelá inteligencia sa bude čoraz viac zapájať do všetkých oblastí, od návrhu kampaní až po služby zákazníkom, optimalizovať interné procesy a poskytovať informácie o zásobách, návštevnosti a správaní zákazníkov v reálnom čase. Tieto údaje umožňujú maloobchodníkom zefektívniť logistiku, zabezpečiť dostupnosť produktov a prispôsobiť cestu v predajni. Cieľom je, aby sa maloobchod stal bezproblémovým bez ohľadu na kanál alebo platformu.

Roboty s umelou inteligenciou spoločnosti Zara predstavujú vynikajúci príklad toho, že technológia môže zlepšiť skúsenosti zákazníkov. Spustenie koncepcie Zara Buy Online, Pick-Up in Store spôsobilo dlhé rady a čakacie doby a na vyriešenie tohto problému spoločnosť Zara zaviedla AI roboty, ktoré prinášajú výrobky zo zadnej časti automatizovaných maloobchodných predajní, aby urýchlili proces vyzdvihnutia.

Inovatívne nové technológie, ako sú inteligentné zrkadlá a rozšírená realita (AR), tiež zvýšia zážitok z osobného nakupovania. Tieto technológie pomôžu nielen vyriešiť problém s veľkosťou a strihom, ale povedú aj k menšiemu počtu vrátených kusov a zníženiu emisií CO₂.

 

Vplyvy, ktoré formujú maloobchod Inflačný tlak

Ekonomika má prirodzene významný vplyv na spotrebiteľské výdavky. Nedávne obdobie vysokej inflácie udržiavalo dôveru nízku, náklady vysoké a spotrebiteľov citlivých na ceny. Aby sa prispôsobili, maloobchodníci lokalizovali svoje modely prechodu na trh, zaviedli hodnotné rady pod vlastnou značkou a vyostrili pozicionovanie značky. Všetky značky, ktoré udržiavajú vysoké ceny, musia teraz preukázať, prečo ich výrobky stoja za vyššiu cenu.

Zdá sa však, že tento trend sa obracia a maloobchodný predaj sa vracia na úroveň spred pandémie. Východoeurópskym trhom sa darí najmä v Maďarsku (rast 6 %), Rumunsku (4 %), Českej republike (4 %) a Poľsku (4 %).

A graph of different countries/regions

Description automatically generated with medium confidence

Zdroj: Savills.

Toto zvýšenie dôvery by malo viesť maloobchodníkov k odvážnejším investíciám, najmä do nových technológií, nových predajní a nových logistických kapacít.

  Geopolitická dynamika

Hrozba rozšírenia ukrajinsko-ruského konfliktu, ktorý sa vymkol spod kontroly, je veľká, keďže v posledných mesiacoch sa stávky vystupňovali. V USA volebné víťazstvo prezidenta Trumpa pravdepodobne povedie k zavedeniu obchodných ciel, ktoré budú pravdepodobne recipročné, čo zvýši náklady na výrobky, ktoré sa pravdepodobne prenesú na spotrebiteľov. Môže to tiež spôsobiť nedostatok zásob a oneskorenia, čo prinúti maloobchodníkov prehodnotiť a reštrukturalizovať svoje dodávateľské reťazce.

Pre investorov do maloobchodných nehnuteľností tieto geopolitické otázky zvyšujú riziko a neistotu, znižujú výnosy a vedú k neochote realizovať dlhodobé investície. Očakávame zvýšený dôraz na schopnosť maloobchodníkov prispôsobiť sa týmto geopolitickým výzvam a uprednostňovanie tých, ktorí majú jasné stratégie elektronického obchodu a digitálneho maloobchodu.

  Demografické zmeny

Demografické zmeny v Európe budú naďalej narúšať maloobchodný priemysel, pričom dve hlavné zmeny sú nárast počtu strieborných zákazníkov a urbanizácia.

Strieborní zákazníci

21.3 % populácie EÚ má v súčasnosti 65 rokov a viac a v Spojenom kráľovstve je tretina populácie staršia ako 55 rokov. Táto skupina zároveň vlastní takmer 80 % majetku, čo predstavuje najvyšší podiel maloobchodu na súkromnej spotrebe. Táto skutočnosť mení dynamiku nakupujúcich a maloobchodníci musia pochopiť jej vplyv na nich. Napríklad online nakupujúci na dôchodku častejšie požadujú doručenie domov, pričom je pravdepodobnejšie, že ich domovom bude skôr vidiek ako mesto.

Osoby staršie ako 55 rokov sú tiež najopatrnejšie, pokiaľ ide o online nakupovanie a ochranu osobných údajov.

60 % by sa vyhlo zdieľaniu osobných údajov z dôvodu obáv o ochranu osobných údajov 54 % by na ľudskú podporu čakalo dlhšie. Zaujímavé je, že generácia X (narodená v rokoch 1965 až 1980) je najspokojnejšia so zdieľaním údajov s technológiami umelej inteligencie (54 %) alebo používaním digitálnych asistentov (46 %).

Baby boomers sú jedinou skupinou, kde väčšina (58 %) uprednostňuje nákupy v obchode, v porovnaní s približne 50 % ľudí mladších ako 55 rokov. Nakupujú však menej často, pričom nakupujúci vo veku 19 - 24 rokov absolvujú približne o 34,3 % viac nákupov potravín ako ľudia starší ako 75 rokov Vzhľadom na to, že seniori absolvujú menej nákupov, budú musieť predajcovia uprednostniť maximalizáciu veľkosti nákupného košíka a zlepšenie zážitku z nakupovania, najmä pre osoby so zdravotným postihnutím. V Spojenom kráľovstve sa odhaduje, že obmedzený prístup pre osoby so zdravotným postihnutím stojí maloobchodníkov každý mesiac 267 miliónov libier, čo poukazuje na potrebu zlepšenia prístupnosti

Je však dôležité si uvedomiť, že 40 % respondentov z generácie Z uviedlo, že tiež uprednostňujú osobné nakupovanie, čo pripomína, že fyzický zážitok z obchodu má stále hodnotu pre starších aj mladších zákazníkov.

  Urbanizácia

Keďže v západnej Európe pokračuje masová migrácia, väčšina týchto nových zákazníkov je mladšia ako 25 rokov a smeruje do mestských oblastí. Podobne ako väčšina mladých pracovníkov majú nižšie príjmy a sú chudobní na čas, čo znamená, že ich dvoma hlavnými hnacími silami sú náklady a pohodlie. V dôsledku toho častejšie nakupujú online a uprednostňujú služby na požiadanie v oblasti potravín a impulzívnych nákupov, ako je napríklad rýchle občerstvenie.

Uspokojovanie potrieb týchto mestských obyvateľov mení mestá na centrá maloobchodných inovácií, čo vedie k tomu, že maloobchodníci experimentujú s pop-up predajňami, zážitkovým maloobchodom, tmavými predajňami a multikanálovým nakupovaním. S cieľom uspokojiť toto očakávanie maloobchodu "na požiadanie" sa očakáva nárast rozvoja mestských logistických centier, ktoré sa často nachádzajú v priestoroch existujúcich maloobchodných predajní.

 

Výzvy v maloobchodnom sektore Rastúce náklady

Zvyšujúci sa účinok inflácie znamená, že klesajúce sadzby nevedú k tomu, že by ľudia mali vo vreckách viac peňazí. Ceny sú stále o 17 % vyššie ako v roku 2019, pričom rast miezd začne prevyšovať infláciu až v roku 2023. Jedna tretina (31 %) spotrebiteľov uvádza infláciu ako hlavné riziko pre svoju krajinu alebo územie, pričom 62 % očakáva, že potraviny budú predstavovať najvýraznejší nárast ich výdavkov. viii) Rastúce náklady na energie, pracovnú silu a materiály budú naďalej udržiavať vysoké ceny, najmä ak sa naplnia clá a obchodné sankcie.

Mid-Year Consumer Outlook Chart 1 - consumers are showing signs of financial resilience but can't escape the cost-of-living crisis entirely

Zdroj: NeilsenIQ Mid-Year Consumer Outlook: 

Toto zníženie disponibilnej hotovosti viedlo k novému maloobchodnému fenoménu nazývanému Dupes. Lacné napodobeniny kabeliek, kozmetických výrobkov a iných predmetov sa stali módou u generácie Z a mladších mileniálov a stali sa skôr signálom dôvtipu než zdrojom hanby. Tieto lacnejšie alternatívy poskytujú zaujímavý pohľad do psychiky spotrebiteľov z generácie Z, pretože zatiaľ čo vyhadzovacia móda je v rozpore s uvedomelou spotrebou, vlastníctvo duplikátov je vnímané ako vyhýbanie sa extravagantnej spotrebe v prospech opatrnejšieho míňania.

  Narušenie dodávateľského reťazca

Dodávateľské reťazce sú zložité systémy s mnohými vzájomnými závislosťami a sú zraniteľné voči systémovým otrasom. Aby maloobchodníci minimalizovali svoju zraniteľnosť voči týmto globálnym narušeniam, čoraz viac presúvajú svoje distribučné kanály na iné miesta / takmer na iné miesta a investujú do lokalizovanejšej a prepojenejšej dodávateľskej siete. Táto blízkosť umožňuje väčší dohľad nad výrobnými procesmi a zároveň znižuje náklady na dopravu a dodacie lehoty, čo spoločnostiam umožňuje zvýšiť agilitu rýchlejšou reakciou na problémy s dodávkami alebo výkyvy dopytu.

  Nestálosť správania spotrebiteľov

Predpovedať správanie spotrebiteľov bude aj v roku 2025 zložité. Nárast duplicity a vplyvu sociálnych médií a nákupných platforiem poháňaných umelou inteligenciou je neznámy, čo spôsobuje váhavosť pri investovaní. Je pravdepodobné, že životné náklady budú naďalej určovať správanie, najmä v súvislosti s "luxusnými presvedčeniami", ako je udržateľnosť. Spotrebitelia môžu byť protichodní, hovoriť jedno a robiť druhé, takže hoci môžu deklarovať dobré úmysly, ekologické rozhodnutia budú robiť len vtedy, ak si to budú môcť dovoliť. Napríklad počet spotrebiteľov, ktorí tvrdia, že miestne potraviny alebo udržateľné/ekologické výrobky sú dôležité, od 1. štvrťroka 2023 prudko klesol o 13 %, resp. 21 %.

  Tlak na inovácie

Rastúce mzdy budú tiež nútiť maloobchodníkov - najmä v sektore potravín - rozširovať svoje investície do predajní bez pokladní, automatizovaných skladov a samojazdiacich doručovacích vozidiel. Keďže jedna spoločnosť zažíva výhody pracovnej sily, ktorá funguje 24 hodín denne, 7 dní v týždni za cenu elektrickej energie, tak aj ostatní maloobchodníci budú nútení investovať do podobných technológií, len aby si udržali konkurencieschopnosť.

 

Príležitosti pre maloobchodníkov a logistické nehnuteľnosti

Tieto kombinácie trendov, vplyvov a výziev poskytujú celý rad príležitostí pre maloobchodné a logistické nehnuteľnosti. Očakáva sa, že rast nájomného si zachová pozitívnu dynamiku vo väčšine britských a európskych logistických hotspotov, a oblasťami, na ktoré sa treba zamerať, by mali zostať podpora omni-channel, onshoring, rekonfigurácia a modernizácia dodávateľského reťazca. Schopnosť majetku poskytovať kvalitnú podporu v týchto oblastiach bude čoraz dôležitejšia:

 

Udržateľnosť

Environmentálne aspekty sa stávajú ústredným prvkom logistických nehnuteľností, pričom 69 % nájomcov uvádza "prísnejšie ciele/regulácie ESG" ako potenciálnu zmenu portfólia. Medzitým prísnejšie predpisy, ako napríklad nová smernica EÚ o energetickej hospodárnosti budov, podnecujú investorov k zlepšovaniu energetickej účinnosti ich realitného fondu.

Poskytovatelia logistických služieb by sa mali snažiť znížiť svoje emisie v rozsahu 1 a 2 prostredníctvom obnoviteľných zdrojov energie, ekologických skladov a batériových úložísk. Nové technológie, ako napríklad solárna energia/solárne teplo na strechách skladov, predstavujú príležitosť získať klientov zameraných na udržateľnosť a zároveň znížiť náklady a potenciálne premeniť prebytočnú energiu na pozitívny tok príjmov. Zvyšovanie efektívnosti pri súčasnom znižovaní odpadu by mohlo poskytovateľom nehnuteľností poskytnúť relatívne nízko visiace ovocie s merateľnými prínosmi v oblasti ESG a nákladov.

Investície do ekologickejších vozidiel, ako sú vodíkové nákladné vozidlá a batériami poháňané vozidlá na poslednú míľu, od e-bikov až po autonómne doručovacie roboty, tiež výrazne znížia emisie rozsahu 3. Investície do energeticky náročných technológií, ako je robotizácia/ automatizácia skladov a prediktívna analytika, však zvýšia dôraz na požiadavky na energiu, čím sa vytvorí príležitosť na vývoj obehového logistického riešenia, ktoré zmení pravidlá hry.

  Technológia

Rastúce náklady na pracovnú silu urýchlili prechod na autonómne maloobchodné prevádzky. rok 2025 bude svedkom významných investícií do autonómnej samooptimalizujúcej sa logistiky poháňanej umelou inteligenciou, automatizovaných skladov a schopností predvídať dopyt, ktoré riadia všetko od úrovne zásob až po prepravné trasy. Automatizácia umožní aj investície do maloobchodných nehnuteľností v lokalitách, ktoré predtým nedávali finančný zmysel. Keďže požiadavky spotrebiteľov na rýchlejšie a udržateľnejšie dodávky naďalej rastú, očakávajte ďalšie inovácie v oblasti logistických nehnuteľností, dopravných metód a automatizácie dodávateľského reťazca.

  Flexibilita a orientácia na zákazníka

Neistota v dodávateľských reťazcoch a správaní spotrebiteľov vyvolala potrebu ísť nad rámec odolnosti smerom k antifragilite. Budú žiaduce realitné schopnosti, ktoré maloobchodníkom umožnia rýchlo sa prispôsobiť meniacim sa potrebám, čím sa minimalizuje snaha investovať do aktív, ktoré sa nedajú ľahko zmeniť alebo opustiť.

Vzhľadom na to, že zákazníci využívajú multikanálové nakupovanie, je pre bezproblémový zážitok spotrebiteľov rozhodujúce zabezpečiť dostupnosť správnych produktov na správnych miestach. Online nakupujúci tiež čoraz viac očakávajú možnosti, ako, kedy a kde dostanú svoj tovar. Náklady na doručenie sú významnou prekážkou, pričom 41 % nakupujúcich sa vzdáva svojich nákupov kvôli drahým poplatkom za doručenie.

rok 2025 poskytne veľké príležitosti pre poskytovateľov nehnuteľností, ktorí dokážu prispôsobiť svoje maloobchodné a logistické nehnuteľnosti tak, aby spĺňali tieto požiadavky. Pop-up obchody, mestské sklady a hybridné priestory, ktoré podporujú maloobchodné možnosti v predajni, online a "klikni a vyzdvihni", budú čoraz žiadanejšie. Flexibilita pri doručovaní na poslednú míľu tiež umožní maloobchodníkom uspokojiť očakávania spotrebiteľov, pokiaľ ide o to, kde, kedy a ako dostanú svoje nákupy, a zároveň efektívne riadiť náklady.

  Lokalizovaná výroba a skladovanie

Reshoring / nearshoring ovplyvňuje požiadavky na logistické nehnuteľnosti, keďže 45 % nájomcov považuje tento pohyb za zmenu pre svoje siete. Prieskum 2024 Supply Chain Leader od McKinsey zdôraznil, že 73 % respondentov v súčasnosti rozvíja stratégie dvojitého zásobovania, zatiaľ čo 60 % regionalizuje svoje dodávateľské reťazce.

Pokračujúci rast elektronického obchodovania a rastúce náklady na priestory budú mať za následok, že spoločnosti budú chcieť maximalizovať hustotu skladov, pričom budú využívať dynamické skladovacie riešenia a automatizáciu na umiestnenie väčšieho množstva výrobkov na menšej ploche. Budú potrebné strategicky umiestnené distribučné centrá a mestské uzly, ktoré umožnia rýchle a efektívne dodanie tovaru mestským zákazníkom. Väčšie maloobchodné lokality sa môžu znovu využiť ako uzly poslednej míle, pričom sa využije ich dostupnosť pre zákazníkov a nákladnú dopravu. V dôsledku toho sa ceny prenájmu logistických lokalít budú zvyšovať úmerne k počtu spotrebiteľov, ktorých možno osloviť v obmedzenom časovom okne, čo zvýrazní hodnotu strategických mestských polôh

  Prípadová štúdia

Existuje mnoho príkladov maloobchodníkov, ktorí prispôsobujú svoju ponuku aj logistickú sieť. Napríklad britský obchodný dom John Lewis komplexne vylepšil svoju online ponuku, čo viedlo k výraznému nárastu predaja, pričom 45 % tohto predaja využíva službu "klikni a vyzdvihni". Na podporu tohto omnichannel prístupu zlúčil elektronický obchod a nákupy v predajniach do jedného distribučného centra a umožnil zákazníkom objednať si tovar v predajni na doručenie domov.

 

Záver

Dokonalá búrka technologických inovácií mení maloobchodné prostredie roku 2025, mení hodnoty spotrebiteľov a vyvíja obchodné modely. Maloobchodníci, ktorí tieto trendy prijímajú, sa zmenám nielen prispôsobujú, ale sú ich hnacou silou. Budúcnosť maloobchodu nie je len o predaji produktov, ale o vytváraní zážitkov, budovaní dôvery a stretávaní sa so zákazníkmi bez ohľadu na to, kde sa nachádzajú, či už v predajni alebo na TikToku.

Tieto zmeny predstavujú vynikajúce príležitosti pre odvetvie logistických nehnuteľností. Každá spoločnosť, ktorá dokáže poskytnúť vysokokvalitné, strategicky umiestnené, automatizované a ekologické riešenia, ktoré sú dostatočne prispôsobivé na to, aby zvládli rýchlo sa meniace požiadavky dnešných technicky zdatných, nákladovo citlivých a ekologicky uvedomelých spotrebiteľov, nájde ochotný trh.

 

Zdroj: P3 Parks