InoBat Auto je jednou z mála európskych firiem pôsobiacich v oblasti batériového biznisu. Od svojej konkurencie sa odlišuje, okrem iného, aj spôsobom výroby svojich batérií. Tie chce vyrábať každému zákazníkovi na mieru podľa jeho špecifických potrieb, čím získava vyššiu pridanú hodnotu ako tradičný katalógový prístup konkurencie.
To zaujalo aj Ideanomics Mobility, amerického špecialistu pre výrobcov elektrických vozidiel, kótovaného na newyorskej NASDAQ, ktorý potvrdil investíciu do slovenského InoBat. Investícia poputuje primárne do výskumno-vývojového centra a pilotnej batériovej linky InoBat vo Voderadoch. Spoločné aktivity chcú zamerať aj na navrhovanie, vývoj, výrobu a distribúciu batérií na americkom trhu. Zámerom spolupráce je urýchliť rast dcérskych spoločností Ideanomics a ponúknuť výrobnú alternatívu, najmä pre zákazníkov so sídlom v USA a Európe.
“Na spoluprácu s tímom InoBat sa veľmi tešíme. Strategická investícia nám pomôžu splniť záväzok urobiť z elektromobilov prirodzeného nástupcu tradičnej dopravy. Vďaka nedávnym investíciám od Rio Tinto a Amara Raja veríme, že InoBat bude mať prístup k vzácnym materiálom a kovom potrebným na výrobu našich batérií vo veľkom a pomôže znížiť riziká v rámci dodávateľského reťazca,” hovorí Robin Mackie, prezident Ideanomics Mobility.
“Do spojenia s Ideanomics sme išli s nadšením. Partnerstvo nám umožní investovať do výskumu ešte lepších batérii pre cestné a mimocestné elektromobily a zvýšiť našu kapacitu a možnosti na trhu e-mobility v USA,” vysvetľuje Marián Boček, CEO spoločnosti InoBat Auto.
Investície, ktoré InoBat obdržal v posledných dňoch vo výške desiatkach miliónov EUR od svetových firiem Rio Tinto, Amara Raja či ČEZ v minulosti, budú použité na rozvoj výskumu a vývoja batérií, ktorý bude prebiehať v centre vo Voderadoch.
„Náš cieľ zvýšiť globálnu konkurencieschopnosť európskeho trhu v tejto oblasti a poskytnúť automobilovému priemyslu dlhodobo udržateľné riešenia sa postupne plní,“ doplnil Marián Boček. „Výsledky prototypov našich batérií ukazujú dosiahnutie lepších výsledkov oproti porovnávanej batérií ázijského výrobcu v parametroch energetickej hustoty, životnosti, dojazdu a dobíjania“.
InoBat v súčasnosti vyvíja výskumné a vývojové centrum batérií a výrobnú linku vo Voderadoch. V budove budú R&D laboratóriá na výskum a vývoj, kancelárie aj prototypová linka na výrobu batérií. Budú sa tu nachádzať aj ultrasuché priestory pre batérie a rôzne systémy a technológie zamerané na ochranu životného prostredia, zdravia zamestnancov a bezpečnosť. Centrum by malo byť dokončené do konca roka 2022.