Black Friday v roku 2021 vyšiel na 26. novembra. Celý týždeň sa niesol v znamení výrazných zliav a výpredajov, ktoré gradovali predovšetkým v piatok. „Dnes už Black Friday naozaj nie je iba o jednom dni. Online predajcovia prezentujú akcie už niekoľko dní vopred a neraz končia až v nedeľu večer. Môžeme tak hovoriť skôr o takzvanom Black Week, teda čiernom týždni,“ uviedol Ivo Mrena, produktový a marketingový manažér spoločnosti Shoptet.
Pandémia koronavírusu, lockdown a s ním spojené obmedzenia v tomto období predaje e-shopov ešte posilnili. Obrat slovenských internetových obchodov na platforme Shoptet predstavoval počas týždňa od 22. 11. až 9,2 milióna eur. Oproti predchádzajúcemu týždňu ide o 39-percentný nárast. Podľa dát Shoptetu Slováci najviac nakupovali práve v piatok a vo štvrtok, keď obrat presiahol hranicu 1,5 milióna eur. Naopak, najslabším dňom celého týždňa bola sobota.
Bodoval segment dom a záhrada
„Najväčší záujem bol o produkty zo segmentu domácnosť a záhrada, v rámci ktorého zákazníci minuli celkovo až 1,9 milióna eur. Na druhom mieste bola elektronika, za ktorú zákazníci zaplatili 1,3 milióna eur, a na treťom oblečenie a doplnky s 1,1 milióna eur,“ upresňuje Ivo Mrena. Hračky a detský tovar v tomto týždni predstavovali celkové tržby zhruba 670-tisíc eur. Rekord dosiahol aj počet objednávok, ktorý týždenne narástol o 37 % z 89 853 na 123 038. Priemerná hodnota objednávky v tomto období predstavovala 94 eur.
Tieto čísla s najväčšou pravdepodobnosťou ešte nebudú tohtoročným maximom. Mnohé akcie pokračovali či začínali aj v pondelok takzvaným „Cyber Monday“. Navyše, trend z minulých rokov naznačuje, že online predaje rastú aj v nasledujúcich dňoch a týždňoch pred Vianocami.