Ahoj Lukášovi! Ako ste sa dostal k práci v PropTechu?
Vždy som mal záujem o skvelý dizajn interiéru. Počas mojich univerzitných rokov som spoluzaložil spoločnosť zaoberajúca sa dizajnom interiérov a vo výsledku som narazil na rôzne realitné firmy a na rôzne výzvy, ktorým čelili. V tomto kontexte som sa spočiatku zoznámil si budúcimi anjelskými investory Spaceflow, ktorí boli aktívni v sektore dizajne a výstavby. Spoločne sme odhalili skutočnú povahu nedigitalizovaných nehnuteľností, ktoré sa rýchlo stali základom misie Spaceflow. Okamžite som sa nadchol a rozhodol som sa pokračovať vo svojej podnikateľskej stránke.
Aký problém riešite pomocou Spaceflow?
Spaceflow bol vytvorený, aby boli budovy múdrejší a viac orientované na komunitu. Prostredníctvom našej mobilné aplikácie a programu zapojenie komunity ponúkame jediné prepojenie spájajúce služby budovy, vybavenie, funkcie inteligentných budov a komunitu na jednom mieste. Hlavnou prioritou prenajímateľov je minimalizácia prázdneho priestoru pri súčasnom zvýšení hodnoty aktív. Spaceflow rieši tento problém prostredníctvom posilnenia lojality nájomcov pomocou prispôsobeného programovania a vylepšeného komfortu nájomcov. Účinne to zvyšuje spokojnosť a udržanie nájomcov. Okrem toho pomáhame našim klientom spravovať hodnotu ich priestoru poskytovaním dát pre presnejšie rozhodovanie, umožňovaním ďalších výnosov zo všetkých transakcií poskytovaním ich budovy ako služby pre nájomcu.
Ako ich Spaceflow financovaný?
Sme v počiatočnej fáze. V minulom roku Spaceflow získal 1,8 milióna dolárov v kole vedenom spoločnosťou Credo Ventures za účasti Day One Capital a UP21.
Aká je rastová stratégia Spaceflow?
V súčasnej dobe má Spaceflow najväčší počet nasadených projektov v Európe zo všetkých spoločností poskytujúcich komfort nájomcom. V minulom roku sa k našej misii pripojili veľkí hráči, ako sú Allianz a Erste, čo viedlo k začatiu projektov o rozlohe 3 milióny metrov štvorcových. Našou stratégiou je zaviesť naše riešenie do celých portfólií, nie do jednotlivých budov, čo je súčasný trhový štandard. V roku 2020 sa zameriavame na rezidenčný trh, kde je nasadenie rýchle.
Akú taktiku ste testovali pre rast svojej užívateľskej základne a príjmov? Čo bolo najúčinnejšie?
Skutočne ide o vytvorenie tímu, ktorý pracuje spoločne s našimi klientmi. Podpora spustenie, zapojenie a školenia z našej spolupráce v komunite je zásadnou výhodou Spaceflow - s každým klientom sme v tom spoločne dlhodobo. Pre našich užívateľov kombinujeme správny podiel integráciou inteligentných budov, ktoré zjednodušujú každodenný život, ako sú prístupové systémy a včasný obsah od správy nehnuteľností aj od nášho tímu pre zapojenie komunity.
Čo bolo najťažšie na budovanie, raste alebo speňažovaniu Spaceflow?
Platformy pre nájomcu zastrešujú rôzne technológie. Jednou z našich najväčších prekážok je integrácia budov a ekosystémov v rámci Spaceflow do takej miery, že sa stávajú nevyhnutnosťou pre každodenné efektivitu a úspech pre našich klientov a každodenným nástrojom pre našich užívateľov. Okrem toho, prebiehajúce pandémia predstavuje výzvu pre všetky priemyselné odvetvia a prináša na trh neistotu, ale rovnako tak príležitosť k narušeniu a diferenciáciu pre prenajímateľa, aby skutočne vynikli.
Aké poznatky o nehnuteľnostiach a technológiách ste si uvedomili pri budovaní Spaceflow?
V spoločnosti Spaceflow sa zameriavame na transformáciu trhu a jeho ponuku nájomcom. Ide o desaťročný proces, od vzdelávania až po implementáciu a konečne štandardné praxi. Proptech je mimoriadne roztrieštené pole a musíme sa na neho vždy pozerať z pohľadu celého ekosystému - teraz chápeme, že kľúčom k úspechu je plne integrované riešenie a byť čo najotvorenejší. Vo veľmi rušivé dobe, ako je táto, je zaujímavé sledovať, ako sa naša spoločnosť vedľa mnohých ďalších prispôsobuje novým požiadavkám, potrebám a želaniam. Neustále pracujeme na tom, aby sme našim nájomcom zaistili bezpečné prostredie s bezkontaktnými prístupovými systémami, okamžitými oznámeniami a ďalšími. Nakoniec sa silno vztahuju k tomu, čo vo vašom rozhovore vyjadrila Rebeca Perez: "Nejde len o zavedení a poskytnutie tejto technológie, ale aj o to, aby sa zákazníci naučili, ako ju používať, a integrovali ju ako organickú súčasť ich každodenného života. "
Kde môžeme zistiť viac o Spaceflow a spojiť sa s vami?
Nájdete ma na LinkedIn alebo na Spaceflow.io.
Zdroj: // Building Proptech